Koh Phuket... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hans Weber - WaarBenJij.nu Koh Phuket... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hans Weber - WaarBenJij.nu

Koh Phuket...

Door: Nathans

Blijf op de hoogte en volg Hans

12 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Het eind komt in zicht…

Het is vrijdag en het is flink bewolkt, maar de temperatuur blijft gelukkig heerlijk warm… we hebben voor de laatste 3 dagen een super de luxe 125cc automatic scooter gehuurd. want de wegen zijn hier goed en we willen die laatste paar dagen nog het zuiden en het noorden van dit redelijk grote eiland gaan verkennen en de weekendmarkt in Phuket stad staat ook nog op ons lijstje…
Vandaag gaan we naar het zuiden… geen attracties bezoeken, maar gewoon kijken wat we tegenkomen… helaas kwam ik er na een uurtje achter dat mijn accu van de camera niet goed was opgeladen, dus konden we deze trip maar een paar foto`s maken… Zoveel mogelijk de ‘binnendoor’ weggetjes genomen en de drukke ‘snelwegen’ gemeden waar dat kon… ook hier zie je dan onderweg weer mooie natuur en de druk bezochte, populaire stranden van ‘Katong’ en ‘Kata Beach’… in het zuidelijkste puntje een mooi viewpoint ‘Promthep Cape’ waar we dus geen foto`s van konden maken… verder nog ‘Raiwai Beach’ aangedaan en als laatste hebben we (onverwachts) mooi gesnorkeld en wat gegeten op het strand van ‘Nai Harn’… hierna een alternatieve route terug richting ‘Patong’ waar we bij thuiskomst even onze ogen hebben gesloten voor een ‘late afternoon’ dutje… s`avonds zijn we weer hier in de buurt gaan kijken… nu een wat later tijdstip als gister… om te zien hoe het nachtleven er verder aan toe gaat… en ja hoor… lopen we op ‘Bangla Road’ (Walking Street) Rineke tegen het lijf die hier al 9 jaar met grote regelmaat haar vakanties doorbrengt… Laurens komt dinsdag ook, maar dan zijn wij al gevlogen… ze heeft ons meegenomen naar een paar leuke barretjes… ze kent hier werkelijk iedereen… en we zijn geëindigd in een mooie discotheek waar het lekker druk en gezellig was... ook de muziek was super en we zijn hier tot ca. 3.00 uur gebleven… het was erg leuk..!

Vandaag, zaterdag, uitgeslapen tot 9.30 uur..! na het ontbijt richting ‘Nai Thon Beach’ in het noorden gereden, waar het mooi snorkelen moet zijn… toen we vertrokken was het bewolkt en het regende een klein beetje en dat heeft het eigenlijk de hele (heen)reis gedaan… maar de temperatuur was lekker en we laten ons natuurlijk niet tegenhouden door een paar druppels water… Onderweg zijn we door het uitgestrekte rijkelui`s dorp de ‘Lagunas’ gereden met gigantische bungalows, villa`s en golf parken… alles afgezet met hekken, slagbomen en grote borden ‘private property’… ook zijn we nog langs ‘Bang Tao Beach’ geweest waar we de eerste 2 dagen van onze reis hebben gezeten… Bij aankomst op ‘Nai Thon Beach’ werd het droog en hebben we inderdaad mooi kunnen snorkelen… ik heb hier met behulp van een vriendelijke Duitse snorkelaar een zeeduivel, een paar murene`s en een grote kogelvis gezien… best bijzondere vissen die normaal moeilijk te spotten zijn… verder weinig mooi koraal, maar wel veel grote vissen en mega-scholen kleine visjes gezien… Op de terugweg gegeten op ‘Kamala Beach’ waar we ook nog het ‘Tsunami monument’ van 2004 hebben bezocht… De huidige tsunami in Japan houden we natuurlijk goed in de gaten, maar zoals het er naar uitziet zitten wij ruim buiten de gevarenzone… ik weet (nog) niet of er problemen zijn met het vliegverkeer i.v.m. onze overstap op Hong Kong, maar dat zien we vanzelf wel… misschien moeten we onze vakantie noodgedwongen verlengen…
Bij ‘thuiskomst’ nog naar het 40-jarige feestje van de Star Bucks hier in de straat geweest waar we (vooral Naat) alle nieuwe soorten koffie en gebak konden uitproberen…
Vanavond heeft Rineke ons, met haar Thaise vriendin, mee uit eten genomen naar het ‘beste restaurant’ van Thailand… ‘The 9th Floor’… dat zit, zoals de naam al doet vermoeden, op de 9e verdieping van een gebouw en biedt uitzicht over heel Patong...! Het eten was werkelijk waar voortreffelijk, het uitzicht uitmuntend en het was er ook erg gezellig… daarna zijn we naar restaurant ‘Koh Yak See’ in Phuket stad gegaan, waar ze na het eten de tafels aan de kant schuiven en er dan een super gezellig feest van maken…! je krijgt daar muziek-instrumenten in je handen geduwd zoals een tamboerine of zo`n houten ‘tok’tok’ blok met drumstick… iedereen doet mee met muziek maken, limbo dansen etc. etc… een waar gekkenhuis met idem mensen en ook hier was het erg leuk en gezellig..! het was een super afsluiting van een toch al geweldige vakantie..!
Morgen gaan we nog een dagje toeren naar het centrum van Phuket-stad waar de weekend-markt en een groot winkel centrum te vinden is en ook gaan we langs het grote beeld ‘de Big Boeddha van Phuket’ waar we onderweg sowieso langs komen…!
Morgen verder..! doeiiii…………..

XXX onszzzzz……………

• 13 Maart 2011 - 11:44

Stridje:

Een hele goeie Nederlandse zondagmiddag! :-D ... ik heb al het moois weer gelezen en de wederom weer geweldige foto's gezien, maar dat ene zinnetje "misschien noodgedwongen vakantie verlengen" blijft het meest hangen Liefurts... ik zeg DOEN!!!!!... wij zitten hier hoe langer hoe meer te zwijmelen en weg te dromen naar onze Thailandtijden en we gaan gewoon weer plannen maken hoor!!... *yahoeeeeeee*...

Tot snellie!... xx...

• 13 Maart 2011 - 18:28

WJ:

9th Floor is typicalally Le Bua´s 82nd floor. Ziet r goe uit en leuk om n keer zo decadent te zitten vreten. Ik ken het gevoel. Herinner me dat er vreemde emoties boven kwamen....zeker na de nodige veel te dure coctails. Maar goed vrienden, jullie hebben genoten. Het zit er op. Mooie herinneringen. Die neemt niemand je meer af. Vroeger gold `wie reist kan verhalen`. Dat is door dit blog achterhaald. Of nou ja....er valt vast nog het nodige te verhapstukken. Blij jullie weer in de armen te kunnen gaan sluiten. Goede, veilige reis terug. Tot dinsdagmorg!!