Koh Samui - Pattaya - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Hans Weber - WaarBenJij.nu Koh Samui - Pattaya - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Hans Weber - WaarBenJij.nu

Koh Samui - Pattaya

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

14 Juli 2012 | Thailand, Pattaya

Op Koh Phangan veel leuke gezien en gedaan en op vrijdag 6 juli met de ferry overgestoken naar Koh Samui… Hier een erg leuke houten/bamboe hut gevonden bovenop het strand van Lamai Beach… de hut heeft een groot terras en je loopt dus zo van je luie stoel de zee in… Alleen al om de locatie gelijk maar voor 7 dagen geboekt…

Samui is best wel een druk en toeristisch eiland, maar er is dan ook wel veel te doen en te beleven… veel restaurantjes, beach clubs, barretjes en winkeltjes… Er ligt een (best drukke) rondweg langs de hele kust waardoor je makkelijk alle mooie stranden en badplaatsjes kan bereiken… maar ik geef toch de voorkeur om af en toe de wat minder begaanbare weggetjes landinwaarts te nemen… hier kan je uren door de bergen en de jungle rijden zonder ook maar een toerist tegen te komen…. Het is momenteel oogsttijd voor de kokosnoot, dus je ziet veel bedrijvigheid van het verzamelen en verwerken hiervan… Net als op Koh Phangan staan hier ontzettend veel palmbomen en de kokosnoten worden met lange stokken of met behulp van getrainde apen uit de wel 12 meter hoge bomen gehaald en daarna verzameld in kleine fabriekjes waar ze tot van alles verwerkt worden… olie, sap, vlees, vezels, horeca enz…
Ook met het nachtleven hoef je je niet te vervelen op Samui… er is altijd wel een leuke beachparty bij een van de vele strandtenten waar je met een drankje en een waterpijp van heerlijke muziek kan genieten… en anders wel een partijtje pool in een bar of eetcafé… ja, het poolen gaat weer lekker..!

Waar ik ondertussen ook een groot fan van ben geworden is de 7-Eleven supermarkt keten… geweldig..!! Is de AH niks bij… Deze kleine supermarktjes vind je door heel Thailand op bijna elke hoek van de straat… ze zijn 7 dagen per week en 24 uur per dag geopend en zijn naast supermarkt ook een soort snackbar, slijter, bank, telefoonwinkel, postkantoor enz enz… teveel om op te noemen… je kan er voor bijna alles terecht… dag en nacht… en als de temperatuur onderweg wat hoog oploopt dan duik je gewoon een 7-Eleven in om af te koelen want het is er binnen altijd zo`n 10 tot 12 graden..!! Yes… de 7-Eleven is een SUPER markt..!

Na 7 dagen Samui vrijdag de 13e ! een vlucht genomen richting Pattaya…
Samui Airport is klein, maar vreselijk mooi..! Je waant je hier meer in een luxe vakantie resort als op een vliegveld… Alles is opgebouwd van hout en in Thaise stijl… luxe toiletten met uitzicht op tuin… de gates zijn allemaal open ruimtes met fauteuils… bankstellen en vijvers… ook het inchecken en boarden gaat erg vriendelijk en gemoedelijk… heel bijzonder…
Ik ben nog nooit in Pattaya geweest… de een zegt dat het er veel te druk en toeristisch is… en de ander zegt dat je er toch echt een keer geweest moet zijn… We verblijven hier in een mooi appartement van een nicht van Sarita met een complete keuken, aparte woonkamer, slaapkamer, badkamer… en zelfs een luxe scooter is in de huur van nog geen 20 euro per dag inbegrepen..! Het ligt langs de kust, in een rustige wijk, vlakbij het drukke uitgaanscentrum van Pattaya… Hiervandaan door naar Koh Chang en misschien Koh Kut… Maar voorlopig eerst kijken wat er hier allemaal te beleven valt…

Het weer is goed… de laatste dagen geen regen gehad… wel veel bewolking waardoor de temperatuur goed te doen is… Verder alles oké..! Tot snel…!

• 14 Juli 2012 - 22:05

T Wil:

hoy Hans .
    kheb weer genoten van je belevenissen
    kan het helemaal volgen via de fotò s foutje.
    zou zeggen geniet en tot de volgende reportage
    groetjes liefs tante Wil.

• 14 Juli 2012 - 23:02

Edwin:

Hoi Hans. Leuk je reisverslag te lezen. Zo te lezen gaat het goed met je. Veel succes, en wees voorzichtig. Groetjes en kijk uit naar je volgend verslag. Edwin

• 18 Juli 2012 - 11:35

Nelske:

Dag Hans,

Dit klinkt vast heel raar, maar ik kwam via google op jouw site terecht. Ik vertrek in oktober voor 3,5 maand naar Thailand om daar in het Tamar Centrum te gaan werken. Een opvang voor prostituees. Ik zoek nog woonruimte en las in jouw verhaal dat je een nicht hebt die er wat heeft? Zijn er wellicht ook mogelijkheden voor mij? Dit klinkt misschien wat gek, maar ik kan elke plek gebruiken en ben nog hard op zoek.

Je kunt mij bereiken via nelskejonker@filternet.nl

Bedankt voor de moeite.

• 18 Juli 2012 - 11:37

Nelske:

Ik zeg Thailand, maar bedoel Pattaya.