Pattaya - Koh Chang - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Hans Weber - WaarBenJij.nu Pattaya - Koh Chang - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Hans Weber - WaarBenJij.nu

Pattaya - Koh Chang

Blijf op de hoogte en volg Hans

24 Juli 2012 | Thailand, Pattaya

Pattaya is druk… erg druk en erg toeristisch… maar toch ook wel weer iets wat je meegemaakt moet hebben… Bussen vol met Japanners, Chinezen, Russen etc. die afgezet en opgehaald worden bij ‘Walking Street’… deze beruchte straat met ontelbare restaurants, winkels, pub`s, disco`s, clubs en ‘gogo bars’ trekt veel toeristen… echt alles draait hier op de toeristen… giga hotels en luxe resorts… maar ook schitterende appartementencomplexen waar veel Russen en Scandinaviërs hun 2e huis hebben… De stranden zijn hier van die ‘bakfabrieken’… voetbalvelden vol met strandstoelen en parasols…

Verder heeft Pattaya aan bezienswaardigheden weinig te bieden… naast de bekende tijger, slangen en krokodillen farms heb je hier een ‘drijvende markt’ waar de meeste bootjes helaas vervangen zijn voor winkeltjes op palen, die dan wel in het water staan en d.m.v. steigers met elkaar verbonden zijn… Dan heb je nog een grote ‘Tropical Garden’ met geweldig mooie planten, palmen, bomen en een heuse dierentuin… maar helaas hier toch ook weer dat gevoel om in een commercieel aangelegd park rond te lopen… beetje jammer… Bij het verlaten van de Tropical Garden stond oom agent langs de weg om mij erop te wijzen dat ik m`n helm niet op had… (hing i.v.m. warmte aan m`n arm)… In Pattaya liggen de prijzen voor bekeuringen ook hoger als in de rest van Thailand… voor het niet dragen van je helm: € 10,00 i.p.v. € 5,00…! De dag erna keurig de helm op gezet en toen hebben ze me bij een andere controle erop gewezen dat ik ook een rijbewijs op zak moet hebben…. weer € 10,00 armer… (rijbewijs lag in kamer)…

De reden dat we toch wat langer in Pattaya zijn gebleven is ook niet omdat het hier nou zo geweldig is, maar meer omdat ik een bacterie heb opgelopen waardoor ik toch wel een paar dagen op het toilet en in bed heb doorgebracht… ook voor de zekerheid nog bij het ziekenhuis langs gegaan, want ik ben best even knap beroerd geweest… na een pillenkuur ging het gelukkig snel weer beter….

Zondag met een minibus en ferry doorgereisd naar Koh Chang waar ik de vorige reis geëindigd ben… Koh Chang is en blijft een leuk eiland… het is hier momenteel laag seizoen dus lekker rustig… daardoor een leuke aanbieding gevonden van een mooi resort middenin de jungle met een schitterend zwembad en een mooie tuin… even relaxen en bijkomen van m`n ziek zijn en de drukte van Pattaya… waarschijnlijk na het weekend richting het platteland van Phetchabun, waar ik deze reis gestart ben, om daar de laatste week te bivakkeren… de tijd gaat erg snel deze keer… veel te snel…

Het weer blijft onveranderd… erg warm… veel bewolking en zo af en toe een bui…

Tot snel..!

• 25 Juli 2012 - 08:13

M&M:

Hee Hans, klinkt weer erg goed, jajaja!! Wat vliegt de tijd he, het zit er al weer bijna op!!
    Heb je al plannen om weer terug te gaan??
    Geniet nog even van alles, enne... ik mis deze keer FOTO'S!!!!

XX uit Breda
    Michel en Mieke

• 25 Juli 2012 - 15:40

Berryengerard@casema.nl:

hoi hans
    wel te vroeg maar nu zijn we in de gelegenheid om je te feliciteren
    morgen ben je jarig
    maak er een leuke dag van
    we volgen je en zien dat je weer heel wat meemaakt
    dikke kus van ons
    berry,gerard en een lik van chabby

• 25 Juli 2012 - 21:51

Moeders:

Hans, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog heel
    veel fijne en gezonde jaren toegewenst , ook van pa.
    Maak er maar een gezellige dag van en wij zullen morgen
    wel een borreltje op jouw gezondheid drinken.
    Over twee weken ben je weer thuis, dan knuffel ik je nog wel even.
    Geniet nog maar een poosje en pas goed op jezelf.

liefs ,
    pa en ma

• 26 Juli 2012 - 14:18

26 Juli 2012:

Gefeliciteerd lieve Hans!... *mmmmmuah!*... ennuh, Koh Chang... I LOVE IT!!... fun nog in Thailand!...

Liefs van Stridje... XX...